Друк

Звіт про роботу управління праці та соціального захисту населення Новоград-Волинської райдержадміністрації за 2016 рік

Управління праці та соціального захисту населення складається з 7 структурних підрозділів:
- апарат управління;
- відділ з питань бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
- відділ соціальних виплат (до складу відділу входять два сектори: сектор прийняття заяв та документів та сектор опрацювання заяв і документів та прийняття рішень);
- відділ з питань праці;
- відділ соціального захисту громадян постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС;
- відділ персоніфікованого обліку;
- сектор з питань обслуговування інвалідів та надання цільових допомог.
Станом на 01.01.2017 р. в управлінні працює 40 працівників:
- 37 державних службовці;
- 3 недержавних службовці (2 - працівники, що виконують функції з обслуговування, 1 - робітник).
В січні-лютому місяцях 2016 року в управлінні проведено щорічну оцінку виконання державними службовцями посадових обов'язків та завдань за підсумками 2015 року. «Добрі» оцінки отримали - 25 державних службовців.
У 2016 році 2 державних службовці управління приймали участь у І турі Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець», 2 державних службовці навчалися у Центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій Житомирської обласної державної адміністрації та Житомирської обласної ради.
21 державного службовця управління відзначено грамотами та подяками, за сумлінну та багаторічну працю у зв'язку із професійними святами: почесними грамотами РДА - 9 державних службовців, грамотами РДА - 5 державних службовці, почесною грамотою департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації та обласної профспілки працівників соціальної сфери 1 державного службовця, грамотами УПСЗН - 4 працівників та подяками УПСЗН - 2 працівників.

Робота із зверненнями громадян

Управлінням праці та соціального захисту населення протягом 2016 року здійснювалися заходи щодо забезпечення виконання вимог законів України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України від 07.02.2008 р. № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідного розпорядження голови облдержадміністрації від 14.02.2008 р. № 48, наказу головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації від 21.05.2008 р. № 56 та наказу департаменту праці та соціального захисту населення облдержадміністрації від 02.11.2015 р. № 91 «Про роботу із зверненнями громадян та забезпечення виконання вимог законодавства з цих питань в органах праці та соціального захисту населення».
Протягом 2016 року до управління надійшло 50 письмових звернення громадян:
- з райдержадміністрації – 1;
- з облдержадміністрації – 3;
- з обласного контактного центру – 45;
- з міської ради - 1.
Порушувались наступні питання:
- щодо призначення та виплати житлових субсидій – 26;
- щодо надання соціальної державної допомоги - 8;
- щодо житлових питань - 3;
- щодо призначення пільг – 3;
- щодо виселення з будинку - 1;
- щодо отримання безкоштовного взуття - 1;
- щодо грошової компенсації - 1;
- щодо догляду за пристарілою людиною - 1;
- щодо отримання путівки на санаторно-курортне лікування - 1;
- щодо поселення до спеціалізованого закладу - 1;
- щодо реабілітації учасників АТО по 60 проекту «Творча Криївка» - 1;
- щодо отримання протипролежневого матрацу - 1;
- щодо виплати пенсії та забезпечення слуховим апаратом - 1;
- щодо захисту заявниці - 1.
Серед 50 звернень, що надійшли до управління зазначили свій соціальний статус:
6 - інваліди різних груп захворювань;
16 - пенсіонери;
1 - багатодітні родини;
11 - працюючих;
10 - не працюючих;
1 - одинока мати;
1- багатодітна мати;
1- дитина війни;
2- учасника бойових дій;
1- волонтер.
Всі звернення, що надійшли розглянуто по суті, вчасно, в термін передбачений законодавством, проводиться доскональний аналіз щодо розгляду звернень.

Відділ соціальних виплат

Cтаном на 01 січня 2017 року за призначенням житлових субсидій звернулося 12956 домогосподарств.

Призначено субсидії на оплату житлово-комунальних послуг на загальну суму 43,8 млн.грн. та на придбання скрапленого газу та твердого палива на суму 11517,6 тис.грн.
В зв'язку з підвищенням цін на електроенергію з 01 вересня 2016 року, проведено автоматичний перерахунок субсидії на оплату спожитої електроенергії 8500 заявникам. В зв'язку зі зміною ціни на тверде паливо та скраплений газ проведено перерахунок субсидій 3820 домогосподарствам на загальну суму 3676,5 тис.грн.
Відповідно до постанови КМУ №534 від 23.08.2016 року складено акти розрахунків з надавачами комунальних послуг, щодо повернення до державного бюджету суми невикористаних залишків субсидій (індивідуальне електро -, газоопалення), які рахувалися на рахунках домогосподарств станом на 01.05.2016 року. Таким чином зменшено фінансування підприємств, що надають комунальні послуги на 26,2 млн.грн.
Направлено до ДФС 194 запити та проведено перевірку доходів 26622 особи.
Відповідно до листів, направлених Міністерством Фінансів України проведено верифікацію доходів громадян з питань призначення субсидії. Перевірено 406 заявників- порушень не виявлено.
На обліку в відділі перебуває 5378 громадян, які отримують 15 різних видів соціальної допомоги. За 12 місяців 2016 року нараховано та виплачено різних видів соціальної допомоги на загальну суму 87 млн. 960,4 тис.грн.:
1. Допомога по вагітності та пологах – 14 чол. – 576,3 тис. грн.;
2. Допомога до 3-х років – 103 чол. – 269,8 тис.грн.;
3. Одноразова при народженні дитини – 1954 чол. – 31 млн. 716,8 тис.грн.;
4. Допомога під опікою та піклуванням – 49 чол. –2 млн. 057,8 тис.грн.;
5. Одинока мати – 683 чол. – 10 млн. 194,0 тис.грн.
6. Тимчасова допомога на аліменти - 137 чол. – 1 млн. 275,1 тис.грн.
7. Державна соціальна допомога - 737чол. – 25 млн. 508,6 тис.грн.
8. Компенсація фізичним особам, які здійснюють догляд – 44 чол. – 90,9 тис.грн
9.Одноразова винагорода матерям-героїням – 8 чол. – 111,5 тис. грн.;
10. Державна допомога дітям-сиротам – 10 чол. 1 млн. 668,2 тис.грн.;
11. Допомога по догляду за психічно хворими – 89 чол. 1 млн. 863,1 тис. грн.;
12. Державна допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам – 662 чол. – 11 млн. 483,4 тис. грн.;
13. Адресна допомога на проживання особам, які переміщуються – 60 чол. – 1 млн. 144,9 тис. грн.;
14. Допомога особам, які не мають право на пенсію та інвалідам – 126 чол.;
15. Допомога по догляду за інвалідом I групи або особою похилого віку виплачується з Пенсійного фонду – 702 чол.
Перебуває на обліку 203 внутрішньо переміщених особи з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції.
Спеціалістами відділу було прийнято 5730 заяв для призначення та перерахунку тієї чи іншої допомоги. Видано 9560 довідок про розмір допомоги, та перебування чи не перебування на обліку. Відпрацьовано та відправлено до виплатного центру 6937 фізичних та електронних особових справ.
Згідно розпорядження голови райдержадміністрації з місцевого бюджету 345 громадянам району надано разової грошової допомоги на 345.1 тис.грн.
Головним державним соціальним інспектором проведено 51 засідання комісій з питань надання соціальної допомоги та житлових субсидій як виняток, де було розглянуто 1710 звернень громадян, з яких 120 звернень - за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, 1423 звернення - за призначенням субсидій, 31 звернення - для надання пільг за фактичним місцем проживання, 136 звернень за призначенням відновленням будь яких виплат переміщеним особам.
За 2016 рік в 9 випадках було припинено виплату допомоги у зв'язку з тимчасовим влаштуванням дітей до будинку – дитини, 6 припинень виплати допомоги у зв'язку зі смертю дитини, та у 4 випадках припинено виплату допомогу у зв'язку з смертю отримувача допомоги. Зроблено два запити до податкової інспекції з метою перевірки правомірності надання доходів громадян які звертаються за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

Відділ персоніфікованого обліку

Станом на 01.01.2017р. до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги внесено інформацію про 14450
пільговиків, а саме:
ветеранів війни - 1870 особи;
ветеранів праці - 2954 осіб;
постраждалих від аварії на ЧАЕС - 3737 осіб;
дітей війни – 3404 осіб;
багатодітних сімей – 670 та ін.
Протягом звітного періоду прийнято 4294 громадян, сформовано 552 особових справ пільговиків, внесено змін та доповнень до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги по 9825 справам, видано 258 довідок. Прийнято та опрацьовано списки на тверде паливо 2156 ч. на суму 2419,8 тис. грн., скраплений газ 889ч. на суму 103,9тис.грн., опрацьовано документи по відшкодуванню видатків на поховання учасників бойових дій та інвалідів війни 13 ч. на суму 14,1 тис.грн.
Укладено 9 договорів про відшкодуванню за перевезення пільгової категорії пасажирів. Проведено обстеження пасажиропотоків на маршрутах району та визначено коефіцієнти співвідношення безплатних та платних пасажирів по кожному перевізнику.
Постійно здійснюється уточнення, доповнення та коригування бази даних ЄДАРП (набуття, втрата статусу, зняття з обліку, смерть пільговиків або членів їх сімей, досягнення повноліття, перереєстрація, вибуття пільговиків або членів їх сімей тощо).
Щомісячно проводиться звірка інформації, яка надходить від 13 підприємств та організацій, які надають послуги з інформацією, яка міститься в ЄДАРП, опрацьовуються протоколи розбіжностей, які виникли при проведенні електронного обміну з організаціями-надавачами послуг.
Щомісячно проводиться перевірка наявності та опрацювання виявлених подвійних карток пільговиків за всіма критеріями можливого збігу даних.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2015р. № 389 «Про затвердження Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім'ї» (зі змінами) помісячно були направлені списки пільговиків, які мають право на отримання пільг підприємствам-надавачам послуг для звірки, а також проведений автоматизований розрахунок сукупного доходу сім'ї та подовження права на отримання пільг з 01.07.2016р. Опрацьовано списки кандидатів на продовження пільг.
Відповідно до постанови КМУ № 319 від 27.04.2016 року «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» щомісяця опрацьовуються електронні списки отримувачів субсидії.
На виконання постанови КМУ від 18.02.2016р. № 151 складено та подано до органів казначейства електронні реєстри для виплати пільг.
На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 15.04.2015 № 124 «Про додаткові заходи щодо соціального захисту учасників АТО та їх сімей» забезпечено соціальний супровід учасників АТО, складено 319 «соціальних паспортів» на демобілізованих військовослужбовців, які брали участь у антитерористичній операції, за звітний період - 121, внесено 730 змін по соціальним паспортам.
Щоденно були складені зведені звіти щодо нагальних потреб демобілізованих військовослужбовців, які брали участь у антитерористичній операції відповідно до соціальних паспортів на направлені в ДПСЗН.
Щоп'ятниці узагальнюється та надсилається Центру допомоги АТО інформація про звернення та нагальні проблеми учасників АТО та їх родин.
Відповідно до постанови КМУ № 540 від 08.08.2016 року «Деякі питання надання пільг і житлових субсидій населенню на придбання твердого палива і скрапленого газу» здійснено перерахунок наданих пільг на придбання твердого палива 1532 чол., скрапленого газу - 596 чол.;
Складено постійні кошториси та плани асигнувань загального фонду бюджету по пільговому забезпеченню.
Складено потребу в коштах на здійснення видатків з надання пільг на 2017 рік.
Підготовлено бюджетні запити до проекту державного бюджету на 2017рік та проекту прогнозу державного бюджету на 2018-2019рр.
Станом на 01.01.2017р. нараховано пільг – 13513,8 тис. грн., здійснено видатків на надання пільг на загальну суму 13144,4 тис. грн. в т.ч.:
- на ЖКП – 6912,2 тис.грн.;
- пільгове перевезення – 701,4 тис.грн.;
- послуги зв'язку – 112,1 тис.грн.;
- тверде паливо та скраплений газ – 2525,3 тис.грн.;
- грошова компенсація на придбання житла АТО – 2893,4тис.грн.

Сектор з питань обслуговування інвалідів та наданню
цільових допомог

В районі проживає понад 3 тис. громадян які мають інвалідність різних груп та захворювань. На обліку в управлінні праці та соціального захисту населення перебуває 2204 інвалідів різних груп, з них:
- діти-інваліди - 158 чол;
- інваліди І групи загального захворювання - 254 чол;
- інваліди ІІ групи загального захворювання - 817 чол;
- інваліди ІІІ групи загального захворювання - 746 чол;
- інваліди І групи ВВв - 43 чол;
- інваліди ІІ групи ВВв - 27 чол;
- інваліди ІІІ групи ВВв - 41 чол;
- інваліди, захворювання яких пов'язане з аварією на ЧАЕС – 118 чол.
Протягом 2016 року інвалідам району видано 223 направлення на безкоштовне виготовлення протезно-ортопедичних виробів. Відповідно до медичних показників проводиться забезпечення інвалідів району засобами технічної реабілітації. Протягом 2016 року видано 41 путівку на оздоровлення в санаторіях ветеранам війни, інвалідам загального захворювання та 21 путівку учасникам АТО. Прийнято 87 заяв на санаторно-курортне лікування. Станом на 31.12.2016 року обліку для забезпечення санаторно-курортними путівками перебуває 369 осіб. На протязі 12 місяців 2016 року влаштовано до інтернатних установ та Лебедівського стаціонарного відділення – 16 одиноких осіб району.
Для визначення потреби в забезпеченні автотранспортом на обласну МСЕК направлено 3 інваліда. Грошову компенсацію витрат на транспортне обслуговування, бензин, ремонт та обслуговування автомобілів виплачено 114 інвалідам району.
Видано 21 направлення дітям-інвалідам для проходження курсу реабілітації в районному центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів. 13 дітей з ураженням опорно - рухового апарату та ДЦП, 1 дитина з ЗРП, 6 дітей – з ураженням внутрішніх органів.
Видано: 10 пільгових талонів на проїзд по Україні, 10 посвідчень «Учасника війни», 13 посвідчень «Інваліда війни», 6 посвідчень «Член сім'ї загиблого (померлого) ветерана війни», 8 посвідчень «Ветерана праці».
До Централізованого банку даних з проблем інвалідності внесено 256 справ інвалідів.
З метою надання фінансово-матеріальної підтримки інвалідам та одиноким непрацездатним громадян відповідно до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання одноразової матеріальної допомоги інвалідам та непрацюючим малозабезпеченим особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.11 № 158, станом на 01.10.2016р. до обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат направлено 13 заяв для виплати одноразової матеріальної допомоги.
Питання соціального захисту демобілізованих осіб та членів сімей загиблих учасників АТО на постійному контролі керівництва та структурних підрозділів райдержадміністрації
За результатами диспансеризації для отримання санаторно - курортної путівки на облік в управлінні праці та соціального захисту населення було поставлено 26 учасників бойових дій АТО.
Отримали путівки на оздоровлення 21 учасник бойових дій , також отримали курс психологічної реабілітації 14 учасників бойових дій.
2 інваліда війни АТО перебувають на обліку в департаменті праці та соціального захисту населення облдержадміністрації для забезпечення автотранспортом, 5 проходять медико-соціальну експертизу на предмет визначення автотранспорту.
Станом на 31.12.2016 відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 719 «Питання забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також інвалідів I-II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов». Рішенням комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих в АТО і інвалідів АТО І та ІІ групи про виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення було вирішено виплатити грошову компенсацію на будівництво (придбання) житла.

Чорнобильський відділ

Питання ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС та забезпечення надійного соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, знаходяться серед найболючіших проблем району, оскільки майже кожний четвертий мешканець району відчув на собі тягар цієї техногенної катастрофи.
За 2016 рік згідно кошторисних призначень, на виплату компенсацій та допомог громадянам постраждалим від аварії на ЧАЕС надійшло та виплачено 1682455,23грн. а саме:
- доплата за роботу на радіоактивно-забруднених територіях - 173339,47грн;
- компенсація сім'ям з дітьми та видатки на безплатне харчування дітей - 183761,78грн;
- щомісячна грошова допомога у зв'язку з обмеженням споживання продуктів харчування та компенсація за пільгове забезпечення продуктами харчування громадян - 1292494,30грн.;
- компенсація за шкоду, заподіяну здоров'ю та допомога на оздоровлення - 32859,68грн.
Подається щотижнева інформація до ДПСЗН:
- про залишок коштів на рахунках;
- про харчування потерпілих дітей в зоні згідно постанови КМУ № 155 від 08.02.1997 року;
- по тендерній процедурі щодо пропозицій тендерних закупівель по безплатному харчуванню дітей, які потерпіли внаслідок Чорнобильської катастрофи.
За період з січня по грудень 2016 року було перевірено та відправлено до ДПСЗН для подальшого фінансування:
- актів виконаних робіт на відшкодування вартості пільгового зубопротезування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи по Новоград – Волинському міськрайонному стоматологічному медичному об'єднанню на суму 30000,00грн.;
- реєстрів рецептів на пільговий відпуск медикаментів Новоград – Волинською ЦМРА № 217 на суму 103952,00грн.
Прийнято 66 розрахунків від підприємств району для виплати доплати за роботу на радіоактивно-забруднених територіях на загальну суму 205567,95грн.
За період з січня по грудень 2016 року оздоровлено 37 потерпілих громадян, а саме: 32 громадяна 1 категорії потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, 5 дітей-інвалідів.
За січень – грудень 2016 року виписано 70 чорнобильських посвідчень, а саме:
- серії «Д» - 33 шт.;
- серії « А » - 6 шт;
- серії « Б » - 31шт.

Відділ з питань праці

Відділ з питань праці є структурним підрозділом районного управління праці та соціального захисту населення, який забезпечує реалізацію соціальної політики у сфері зайнятості населення, оплати праці та соціально трудових відносин.
Протягом січня-грудня 2016 року було проведено по району 13 комплексних виїздів районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, де охоплено перевіркою всіх суб'єктів господарювання, розміщених в тому чи іншому населеному пункті району, одночасно. При цьому рейди проводяться без завчасного попередження як самих суб'єктів господарювання так і сільських голів, що дає змогу виявити неоформлених працівників. За результатами вжитих заходів за січень-грудень 2016 року було залучено 217 громадян до оформлення трудових відносин з 89 фізичними особами - підприємцями. В результаті чого до бюджету забезпечено додаткове надходження податку в сумі 750,0 тис.грн., а саме: податку з доходів фізичних осіб в сумі 290,8 тис.грн., єдиного соціального внеску в сумі 419,8 тис.грн. та військового збору в сумі 39,4 тис.грн..
Відповідно до програми зайнятості на 2016 рік на території Новоград – Волинського району планувалося створити 240 нових робочих місць. Протягом січня-грудня 2016 року в Новоград – Волинському районі створено 324 робочих місць, а саме:
- на підприємствах району – 4;
- зареєстровано 217 - договорів між фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності та найманими працівниками;
- зареєстровано 103 фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, ліквідовано – 117 фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності за даними відділу державного Реєстру.
З метою збереження існуючих робочих місць проведено 3 засідання комісії для вжиття заходів щодо запобігання різкому зростанню безробіття під час масового вивільнення працівників.
З метою здійснення заходів із професійної адаптації учасників антитерористичної операції заключено з автошколами району договори на освітні послуги для 15 учасників АТО.
За 2016 рік зареєстровано 18 колективних договорів та 19 змін і доповнень до колективного договору.
За статистичними даними станом на 01.01.2016 року заборгованість із виплати заробітної плати в районі має 1 підприємство: ЛВДС «Новоград-Волинський» ДП «Прикарпатзахідтранс» в сумі – 1121,9 тис.грн.
Протягом року на постійному контролі знаходилося питання заборгованості по виплаті заробітної плати на підприємстві ЛВДС «Новоград - Волинський» ДП «Прикарпатзахідтранс». З метою погашення заборгованості до підприємства боржника в межах наданих повноважень було здійснено ряд заходів, зокрема проведено 2 засідання комісії з питань погашення заборгованості із виплати заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат та розроблено графік погашення існуючої заборгованості терміном до 01.10.2016 року.
В серпні 2016 року підприємством ЛВДС «Новоград – Волинський» ДП «Прикарпатзахідтранс» погашено заборгованість із виплати заробітної плати працівникам в повному обсязі.
Станом на 01.01.2017 року, заборгованість із виплати заробітної плати по колу підприємств, які звітують до статистичних органів – відсутня. Спеціалістами відділу праці постійно надаються консультації та рекомендації з питань, що належать до їх компетенції.

Начальник управління Л.А. Андрущенко